Realisaties

Conceptontwikkeling

Mary Sleeps – Your Star for the Night

Er was eens…

De eerste collectie handgeweven en vacuüm verpakte luxe matrassen met superieur slaapcomfort. Een premium productlijn van Bosmans Slaapcomfort maar nog zonder verhaal. Fluo Toz. stond mee aan de wieg van dit nieuwe concept.

We bedachten een manier om het product en ook een verhaal in de markt te zetten. We goten de vier verschillende matrassen in een personage, elk met specifieke eigenschappen en een specifieke levensstijl.

Door de USP’s van Mary Sleeps ook in een fictief personage te gieten werd het verhaal compleet. Mary, iemand die je leven makkelijker, gemoedelijker en simpeler maakt.

Met Fluo Toz. bedachten we een compleet concept. Want naast het verhaal, was ook een volledige branding – incl. merknaam – nodig en werkte we aan de 4 marketing P’s.

En zo ontwaakte Mary Sleeps…

Er is een Mary voor iedereen.

Want de productlijn bestaat uit 4 verschillende types matrassen, elk geschikt voor een specifieke doelgroep en bijbehorende levensstijl. Die vormden de basis van de branding strategie en elk product werd ge-Mary-fied, elk met een passende productbelofte:

  • Mary Jane is er voor wie geen tijd heeft om te slapen of te rusten. Ben je altijd druk, bezet, bezig, dan is zij is perfect voor korte maar krachtige nachten.

  • Mary Rose is er voor de boss ladies en carrièrebeesten, met haar kan je ‘s nachts herbronnen na een drukke dag.

  • Mary Alice is er net als Mary Rose voor zij met een druk werkleven inclusief dat tikkeltje extra: zij is er voor een stevige nachtrust.

  • Mary Grace is er voor de levensgenieters en al wie het wat rustiger aan wil doen, na enkele hardwerkende jaren is zij om te genieten van welverdiende rust.

Deze verpersoonlijking heeft een instant klik met de toekomstige Mary-slaper als doel. Het lijkt alsof je Mary al jaren kent.

Niet alleen het product, maar ook het verhaal achter de matras zette Fluo Toz. in de markt. Met de merkbelofte ‘Your Star for the Night’ verlangt de koper naar een nachtrust die hem of haar overdag de energie zal geven die past bij een actieve levensstijl.

Mary Sleeps, Your Star for the Night, kreeg naast een naam en een gezicht ook een slogan, logo, brandbook, volledig nieuwe website en allerlei offline dragers. Hoe Mary echt tot leven kwam, zie je hier.

Productontwikkeling

Devos Interior Spray

Als high end interieurzaak in Antwerpen werd de merknaam van Devos Interieur steeds belangrijker. In hun aanbod vind je meubels, verlichting, accessoires,… kortom, alles voor je interieur. Ze bieden vooral totaalprojecten aan voor privé woningen en kantoren. Wat er nog miste was een eigen product. Iets om de waarde en de exclusiviteit van Devos in kaart te brengen.

We besloten een home fragrance op de markt te brengen. Een warme, exclusieve geur die volledig aansluit bij de visie van Devos interieur. De klant is fier om een Devos geur in huis te hebben en cadeau te doen aan vrienden of familie. Na het lanceren van deze home fragrance werden er 200 stuks verkocht in twee maanden tijd.

De basis is gelegd!

Conceptontwikkeling

De Zowizoo-Familie

De grootste dierenspeciaalzaak van Kontich, dat is Zowizoo. Een schitterende familiezaak waar we enkele jaren geleden ons ei gingen leggen. De community, of in Zowizoo-taal: de Zowizoo-familie, had al een mooie verzameling aan vast cliënteel en meer dan 14.000 volgers. Wij zorgden voor een uitbreiding van de familie en bedachten 5 leuke huisdieren: een hond, een kat, een konijn, een vis en een vogel.

Het verhaal van deze community begint bij deze 5 koppen. We zochten interactie met de reeds bestaande community en lieten hen de namen kiezen van de 5 nieuwe mascottes.

  • Hond – Marley
  • Poes – Toulouse
  • Konijn – Nibbles
  • Vis – Bubbels
  • Vogel – Pino

What’s in a name? Elk dier kreeg zijn unieke karaktertrek

  • Marley – trouw, leader of the pack, tikkeltje onstuimig, avonturier
  • Toulouse – tikkeltje eigenwijs, elegant, de diva
  • Nibbles – zachtaardig, spring-in’t-veld, sportief, bourgondiër
  • Bubbels – dwaas, tikkeltje lomp & vergeetachtig
  • Pino – onhandig, speelvogel, flapuit, levensgenieter

Moesten dieren kunnen praten… Bij Zowizoo kunnen ze dat écht. Elk diertje kreeg zijn eigen stem en de juiste tone-of-voice.

Next: implementatie. De Zowizoo-familie was geboren en werd voortaan ook systematisch gebruikt. Radiospots werden ingesproken, geanimeerde videos werden gemaakt. Kortom alle campagnes, on & offline, werden afgestemd op deze 5 karakters.

Ondertussen steeg het aantal volgers naar +20.000, dat kan tellen voor een dierenspeciaalzaak met één filiaal. We gingen nog een stapje verder en lieten de huisdieren ook écht tot leven brengen. Van elk figuur werd een mascottepak gemaakt. Zo werd Marley ingezet als hét gezicht tijdens de jaarlijkse hondenwandeling van Zowizoo en kom je tijdens je winkelbezoek geregeld één van je favoriete mascottes tegen.

Het volgende op de planning bij de Zowizoo-familie: verbouwingen om hun 15-jarig bestaan te vieren. Ook hiervoor zetten we de 5 karakters in. Zij worden voor heel even het Zowizoo-bouwteam met:

  • Marley als Werfleider
  • Toulouse als Architect
  • Nibbles als Planner
  • Bubbels als Veiligheidscoördinator
  • Pino als (on)Handige klusser